כשאנחנו מתלבשים לעבודה או לפגישת עסקים, אנו מבטאים קודם כל את עצמנו, מה שבאופן ישיר משפיע גם על הרגשתנו ועל רגשותינו. אלו, בתורם, משפיעים על האינטראקציה עם הסביבה שלנו, ובסופו של דבר גם על החיים שלנו.
האם התדמית שלך חשובה לך?
איך התדמית שלך עשויה (או עלולה) להשפיע על החיים שלך? ומתי?
ראיונות עבודה
מועמדים רבים אינם מודעים מספיק לכוח הנוכחות ולפוטנציאל הוויזואלי והבלתי מילולי שלהם. מדובר במסרים, לפעמים בלתי מודעים, שאנו משדרים למגייס העומד מולנו, שיקבעו במידה רבה אם אנחנו מתאימים מספיק כדי לעבור לשלב הבא ולהתקבל לתפקיד המיוחל.
תפקידי ניהול
בארגונים רבים בוחרים מתוך הארגון באנשים המיועדים לקידום.
לא פעם אני שומעת אנשים ששואלים: "למה הוא נבחר ולא אני?".
חשוב להבין: כולם מוכשרים, לכולם יש ניסיון וכולם יכולים להיות מנהלים עתידיים, אך לרוב הבחירה הראשונית תיעשה על פי תדמית ומידת הכריזמה של המועמדים השונים-
(ואני לא מדברת כאן על הפתגם הידוע: "אתה לא צריך קשרים אם יש לך פרוטקציה"…).
מה חברה או ארגון מחפשים?
אדם המשדר שהוא יכול להוביל להצלחה מחלקה, חטיבה או פרויקט, ולאו דווקא כישרון או ניסיון כזה או אחר.
כיום, ברוב המקרים, מעסיקים מחפשים מועמדים אשר יכולים להשפיע על ההווה והעתיד, ולא על העבר.
תפקידים חדשים לאחר שנות עבודה רבות
אנשים שעבדו שנים ארוכות ונפלטו ממעגל העבודה, המשתנה בקצב מסחרר, עומדים בפני תנאי שוק משתנים. מנהלים חייבים לחשוב על היערכות מחודשת. לעיתים עליהם להתעדכן, לשדרג וללטש את התדמית שלהם כדי לעמוד באתגרים העכשוויים.
חשיבות ליטוש התדמית הוויזואלית הינה קריטית עבור אדם אשר נמצא במצב כזה.
איוש תפקידים בארגונים
כיום מתאפיינים ארגונים גדולים בניידות גבוהה של עובדים, מנהלים ומנהלות. חלקם מאותרים דרך הרשתות החברתיות. אדם מוכשר, מנהלת בכירה או מומחה בתחום מסוים חייבים לתת את הדעת בעניין, התדמית והמיתוג האישי שלהם. קיימת חשיבות רבה להעלאת המודעות העצמית לכך שלתדמית שלהם יש השפעה ניכרת על חייהם המקצועיים. ישנה חשיבות רבה להלימה בין התדמית האישית לבין זו הווירטואלית. תמונה, אמירה או התנהגות כזו או אחרת ברשתות החברתיות, עשויה להדגיש את היתרונות ולהעצים את התדמית של המועמדים – או חלילה לפגוע בתדמיתם ולהיות בעוכריהם.