אי אפשר להפריז בחשיבותה של התדמית בימינו.תדמית היא לא מי שאנחנו, אלא הדמות שנתפסת בעיני אלו שמבקשים לקבל עלינו רושם ראשוני. אותו רושם יהיה בדרך כלל בעל משקל מכריע באשר לדעה שתתגבש עלינו.
יוסף פתאל –
מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל
הפתגם העתיק והמוכר "אין להסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו" כבר מזמן אינו תופס לגבי המציאות כיום.
במידה רבה, הקנקן הופך להיות העיקר ורק לאחריו יבוא התוכן. לעיתים, יהיה רק שחקן המשנה בהצגה שאותה אנחנו מבקשים להעלות בפני חברים, בפני עמיתים לעבודה או במפגשים מקצועיים מכל סוג שהוא לכן קיימת חשיבות רבה ליצירת תדמית נכונה בעולם העסקים הבינלאומי.
אנחנו חיים היום בעידן שבו התדמית יכולה להכריע מאבקים בינלאומיים, שבו תמונה אחת יכולה ליצור רושם שלם, חיובי או שלילי, ותכריע ויכוח ולפעמים עימותים בין מדינות. הרשתות החברתיות הפכו להיות מכונות משוכללות עד מפלצתיות, המפציצות מסרים תדמיתיים באמצעות ויזואליה, לקהלים בהיקפים שבעבר האדם הבודד יכול היה רק לחלום להגיע אליהם. התדמית בימינו הפכה להיות במקרים רבים גם סוג של בית כלא, שממנו קשה מאוד להיחלץ.
אם התדמית שנחרטה בעיני קהלים מסוימים קיימת, יהיה קשה לבעליה לשנות אותה או לנסות לשכנע שהוא עצמו ופנימיותו הם בעצם לא התדמית הנתפסת בעיני האחרים.
הרושם הראשוני שאנחנו מקבלים על אנשים שאיתם אנחנו נפגשים נמצא כמעט לחלוטין בידי אמצעים ויזואליים,המגבשים בעיני הסביבה את התדמית שאנחנו יוצרים (ובמקרים מסוימים – אשר נכפית עלינו) ומהוָוה את "שער הכניסה" לתשומת הלב שאותה אנחנו מבקשים להשיג. תדמית בהכרח קשורה גם בסטיגמות, שלא ניתן להתעלם מהן כאשר אנחנו מבקשים ליצור חזות תדמיתית שתשרת את האינטרסים שלנו. מכאן מה שאנחנו חושבים או בטוחים לגבי עצמנו אינו רלוונטי במקרים רבים בנוגע לאופן שבו אנחנו נתפסים בעיני גורמים שאיתם אנחנו באים במגע.
מכל זה יוצא שהתייחסות לנושא התדמית הינו קריטי והכרחי גם, ובעיקר בעולם העסקים:
כיצד נתפסת תדמיתו של איש העסקים בעיני אלו שבאים איתו במגע?
התשובה לשאלה זו היא תנאי הכרחי ל'כניסה" מוצלחת ולהופעה מרשימה בכל אינטראקציה עסקית.
חשיבותה של התדמית בכלל, ושל התדמית העסקית בפרט, נטועה בקודים מוסכמים ובינלאומיים.
כל מי שמבקש להשתלב בעולם זה חייב להתייחס אליהם ברצינות גמורה כחלק מהתוכנית העסקית שלו.
בישראל הבעיטה במוסכמות, במסורות ובסטנדרטים בכלל היא כמעט דת, אשר גורמת לרבים לזלזל בסטנדרטים מקובלים בתחום התדמית בקהילייה העסקית.זלזול במוסכמות תדמיתיות בעולם העסקי יכול להיות נכון רק אם האדם בעצמו מכוון ליצירת תדמית מסוימת, שיכולה לשרת את המטרה העסקית שלו. בדרך כלל, אסטרטגיה של זלזול בקודים התנהגותיים ותדמיתיים מקובלים, תביא בעולם העסקי הבינלאומי לסגירת דלתות ולא פתיחתן.
אם כן, כפי שכל איש עסקים בעל חברה מקדיש משאבים ותשומת לב לתדמית החברה ולמיתוגה, כך עליו לתת תשומת לב לתדמיתו האישית ולגבש אסטרטגיה של ממש בנוגע אליה, כחלק ממכלול תדמיתו של העסק.
במידה רבה, התדמית הציבורית כלפי עסקים נקבעת על פי הרושם שבעל החברה עצמו יוצר כבן אדם פרטי, עוד לפני שבאים לשפוט את מעלוֹת העסק בעצמו. השאלה 'עם מי עושים את העסקה' חשובה היום לא פחות מהעסק עצמו, ומכאן עולה מסקנה ברורה: הרושם הנוצר באמצעות התדמית האישית, המורכבת מלבוש ומהתנהגות כללית, הינו קריטי והכרחי להצלחה בעולם העסקים.