IMAGEIN
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • נושאים
    • תדמית
    • מיתוג
    • קוד לבוש
    • תרבות ותקשורת עסקית
    • סטיילינג עסקי
    • נוהג בינלאומי
    • שפת גוף
    • נימוסים והליכות
    • מאמר אורח
  • יצירת קשר
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • נושאים
    • תדמית
    • מיתוג
    • קוד לבוש
    • תרבות ותקשורת עסקית
    • סטיילינג עסקי
    • נוהג בינלאומי
    • שפת גוף
    • נימוסים והליכות
    • מאמר אורח
  • יצירת קשר
IMAGEIN
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • נושאים
    • תדמית
    • מיתוג
    • קוד לבוש
    • תרבות ותקשורת עסקית
    • סטיילינג עסקי
    • נוהג בינלאומי
    • שפת גוף
    • נימוסים והליכות
    • מאמר אורח
  • יצירת קשר
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • נושאים
    • תדמית
    • מיתוג
    • קוד לבוש
    • תרבות ותקשורת עסקית
    • סטיילינג עסקי
    • נוהג בינלאומי
    • שפת גוף
    • נימוסים והליכות
    • מאמר אורח
  • יצירת קשר
ראשי » נוהג בינלאומי » תדמית ותרבות עסקית מוצלחת עם האמירויות

תדמית ותרבות עסקית מוצלחת עם האמירויות

צוות האתר 25 באוגוסט 2020 אין תגובות

"נפתח עידן חדש בקשרינו עם העולם הערבי" כדברי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו לאחר חתימת ההסכם ההיסטורי אשר לבטח ישנה את פני שתי המדינות ורבות אחרות. בפני קהילת העסקים נפתחות הזדמנויות ושיתופי פעולה במגוון תחומים בעקבות נירמול היחסים בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות, הכוללת בין היתר, אינטראקציה בין תרבויות והאנשים, שעם יד על הלב פחות מוכרים לנו הישראלים. קוד הלבוש, נימוסים, נוהגים והתנהגות עסקית הם הבסיס כמובן להצלחה ולביסוס יחסים אמינים לאורך הזמן.

קוד לבוש באיחוד האמירויות- דובאי

אוכלוסיית איחוד האמירויות

לפני שנעסוק בתדמית ותרבות עסקית מוצלחת עם איחוד האמירויות, חשוב לציין שאוכלוסיית איחוד האמירויות, במיוחד באבו דאבי ודובאי, מונה כ 20% מקומיים, כ- 25% נוספים מורכבים מהודים, כ- 12% פקיסטנים וכ- 47% הנותרים מכ- 200 לאומיים שונים.
נשות ואנשי עסקים ישראליים עשויים לפגוש, לבנות וליצור אינטראקציות עסקיות וחברתיות עם עמיתים ממגוון תרבויות מוסלמיות וערביות. יחד עם זאת, כללי ההתנהלות וההתנהגות בזירה העסקית הבינלאומית מורכבת מ- 90% מנוהלים המקובלים בכל העולם ומ- 10% מנוהלים וההתנהגות מקומיים. חשוב מאוד להתנהל נכונה עם מגוון התרבויות האלו שחלקן אנו מכירים וחלקן פחות לטובת צלחת בניית אמון ועשיית עסקיים מוצלחים.

קוד לבוש -דגל איחוד האמירויות

.

המדריך לקוד לבוש, נוהגים והתנהלות עסקית מוצלחת עם האמירויות

קוד הלבוש, נימוסים, נוהגים והתנהגות עסקית הם הבסיס כמובן להצלחה ולביסוס יחסים אמינים לאורך הזמן.

אדיבות בזמן אמת והתנהלות אישית

יחסים עסקיים טובים ואמינים הם בעלי חשיבות עליונה בעולם הערבי והמוסלמי ולכן על איש העסקים להיות אדיב, בעל סבלנות ולהבין שיחסים טובים ולאורך זמן לוקחים זמן. אין לגשת ישר למטרה הפגישה ותכלס. חשוב לבנות גשר של אימון, הבנה, גישה וכבוד התואמת לתרבות המקומית (ובינינו לכל תרבות)

"השקעת" זמן במקום "בזבוז" זמן

חלקנו, הישראלים, נוטים לחשוב ש"מינגלינג "הינו בזבוז זמן אך בפועל הוא "שווה", "יעיל" ונחשב כ"השקעה" לטווח הארוך. אינטראקציה ושיחה "סתמית וחברית" עם אנשים כגון: פקיד הקבלה, האדם העומד לידך בתור לקופה, המאבטח או בעל המסעדה היא רבת ערך להשגת טיפול בבעיה, להשגת המטרה ועשויה לעזור להצלחתה ובהחלט תלויה במי שאתה מכיר. " וָוסַטׇה" או וָוסטׇה" היא מילה בערבית ושם נרדף לאדם בעל השפעה, סמכות או קשרים…וכפי שאנו משתמשים ב"ישראלית מדוברת "- מי צריך פרוטקציה כשיש קשרים!

קוד לבוש ולחיצת יד בדובאי .הסכם בין במדינות

לחיצות ידיים בעסקים

בעלם העסקי והייצוגי לחיצת ידיים (לפני הקורנה) בין נשים וגברים הינה מקובלת בעולם המערבי. בעולם השמרני, גם אם זו בזירה עסקית או ציבורית – לעולם  אין ללחוץ יד למין השני שהוא מוסלמי אלא אם כן הם מושיטים יד ראשונה.
בפגישה עסקית, עמית מקומי (גברים בלבד) עשוי לאחוז ביד עמיתו העסקי ויוביל אותו לחדר הישיבות.(זהו מנהג מקומי שכיח)
לגבי לחיצות ידיים בין נשים בעסקים – מתקבל בברכה. לעיתים לאחר היכרות וביסוס יחסים, גם נשיקה על הלחי מקובלת.

היכרות וברכות

בפגישות עסקיות/ ו/או במפגשים רשמיים יכירו לכם את האדם הבכיר בחדר. ברגעי ההיכרות נהוג לברך את המארח ב" א-סַלַאם עֲלֵכוּם" (שלום עליכם) ואלו הוא יחזיר את הברכה "ווא עֲלִיכוּם הסַאלׇם" (ועליכם השלום) ובכלל, כדאי גם להתאמץ, ללמוד ולשנן מספר מילות מפתח בערבית לפני נסיעת העסקים אשר יתרמו להטביע רושם טוב (כישראלים, חלקנו כבר נחשפנו למילים אלו וזה העת להשתמש בהם…)

מתנות

ראוי, אם כי לא צפוי.
ניתן במפגש הראשון, להביא שוקולד איכותי וממותג בקופסה מהודרת לחלוקה במשרד ולהעניק אותו בסוף המפגש. ספר, מזכרת חברה או משהו הקשור לתחביב של המארח ו/או בעל העסק יתקבל בברכה.
מתנות אישיות רק לאחר הכרת האדם אתו נרקמים העסקים, כאות להערכה. וכמובן שיש לכבד את מדיניות מתנות בארגון .

מודעות, מינגלינג ושיחת חולין

תרבות איחוד האמירויות מייחסת ערך רב בהפגנת כבוד. בשיחות חולין לבניית אמון והיכרות חשוב להתמקד ביעדים משותפים, ולא בהבדלים הקיימים. ניתן לשוחח בעקיפין על בריאות, רווחה, פנאי אך אין לשאול שאלות על האישה ובנות המשפחה.
במילים אחרות קל יותר לעשות עסקים עם אנשים שכבר הפכו לחברים מאשר עם זרים. ניתן להשתמש בהומור קל, להימנע מלהישבע או להיות גס רוח כלפי אנשים. אין לשוחח על דת ופוליטיקה.
ברמת העיקרון, יש אסור לאישה לפתוח בשיחה במצב סתמי עם גבר מוסלמי שהיא אינה מכירה, לכן ש לחכות שיוצגו לפניה.
בעת פנייה לעמית על פי מעמדו: שֵׁיּח' לגבר (מקביל לרב), סייד (מר), סָיְּדֵה (גברת) בתוספת שם הפרטי.

אנשי עסקים בדובאי וקוד לבוש בפגישה עסקית

קוד הלבוש

באיחוד האמירויות, הלבוש הינו מסורתי בציבור.
הגברים מתלבשים ב"גנדורה" – חולצה לבנה באורך מלא, הנלבש עם כיסוי ראש לבן או אדום משובץ המכונה "גוטרה". בעסקים ניתן ללבוש את הלבוש המסורתי או חליפה עסקית בתוספת כיסוי הראש.
הנשים המקומיות מתלבשות בלבוש מסורתי מכסה אותם לחלוטין "עבאיה"  – גלימה שחורה ארוכה ומשוחררת המכסה את בגדיהן הרגילים – בתוספת כיסוי ראש הנקרא "שיילה". לבוש מסורתי זה נחשב מתאים בתרבות המוסלמית.
הקהילה העסקית והייצוגית אינה מתבקשת להתלבש על פי קודי לבוש מקומיים אלא על פי הנהוג בקוד הלבוש העסקי והציבורי הבינלאומי הלא הוא לבוש הולם גם לגברים וגם לנשים , מכבד את האדם ואת האחר, לא שקוף ולא חשוף.
לעיתים, נשות עסקים או בנשים בתפקידים ציבוריים, יבחרו לעטות גם צעיף לכיסוי הראש (במיוחד בסביבה שמרנית). בעיקרון, יש להפעיל שיקול דעת ולהשתמש בשכל הישר בסביבה בה אנו נמצאים.

צילום

צילום במפגשים עסקיים במיוחד בעידן ה"סלפי" והעלאת תמונות" לרשתות החברתיות הינה מקובלת אך זה נחשב פוגע במיוחד בצילום נשים מוסלמיות. לכן, חשוב ומאוד אדיב לבקש רשות לפני הצילום גם של נשים וגם של גברים. כמובן להימנע מלצלם תמונות של מבני ממשלה, מסגדים או מתקנים צבאיים.

שימוש ביד ימין

בעת האכילה יש להשתמש ביד הימנית, בלחיצת יד במסירת פריט לאחר ולהושיט כרטיס ביקור. שימוש ביד שמאל נחשב לעלבון  בנסיבות אלה מכיוון שבקרב מוסלמים רבים יד שמאל שמורה להיגיינה גופנית ונחשבת לא נקייה.

התנהלות בארוחה עסקית ושתיית אלכוהול

מוסלמים רבים שומרי המצוות אינם שותים אלכוהול ולא אוכלים בשר חזיר(ח'לאל'). יחד עם זאת, במסעדות ובברים שונים במלונות תרבות עסקית באיחוד האמירויות. שתיית קפהברוב האמירויות, ניתן להשיג אלכוהול בדרך כלל. חשוב לקחת בחשבון שלמעשה אין זה  חוקי להשתכר בציבור באיחוד האמירויות, במיוחד בדובאי, מה שעלול להוביל לקנס (ברוב המקרים), מאסר או אפילו גירוש.
– בארוחה עסקית, יש לחכות שהמארח ישאל אם ברצונך בשתיית אלכוהול. אם לא עשה כן, אין לבקש אלכוהול.
– לעיתים תוזמנו לארוחה עסקית אותנטית ולכן כשאוכלים בידיים הימניות, (אין להשתמש ביד השמאלית) יש להשתמש בשלוש אצבעות (האגודל, האצבע והאמה) ולהרים את האוכל בעדינות לפה.
– חשוב לסגור את הפה בזמן האכילה כדי להימנע מרעשים מיותרים.
– במידה ואיש העסקים מזמין את המארחים – יש לוודא קודם כל מהם המנהגים שלו ואם הוא הינו שומר מצוות, על מנת להתאים את המסעדה.
– כמארחים ואחראים על החשבון, צפוי שתניחו %15-10  אחוזים טיפ מעבר לחיוב השירות.
– כאות וסימן לסיום הארוחה יציעו למתארחים קפה "קַהְוֵה". אין זה מנומס לסרב למחווה זו.

 

לסיכום…
כפי שניתן לראות, איחוד האמירויות, היא מדינה בעלת ניגודים רבים בגלל מגוון התרבויות בה. בעצם כ ¾ מהאוכלוסייה הם גולים ובעלי תרבויות שונות. הכבוד לאַחֵר בהתנהלות, בהתנהגות ובקוד הלבוש הינו בהחלט בעל חשיבות עליונה במיוחד ביצירת עסקים בין מדינות, עסקים ואנשים פרטיים…

קוד לבוש באיחוד האמירויות
קרדיט: oana-maria-sofronia-CA6yWWGpbLA-unsplash

.

ניתן להזמין סדנאות והרצאות בנושאים הבאים: תדמית ותרבות עסקית מוצלחת עם איחוד האמירויות, קוד לבוש, תרבות ונוהג ותקשורת וויזואלית.

הסדנאות מתאימות לנשות ולאנשי עסקים, לניהול בכיר בחברות וארגונים, לצוותי מכירות וסוכנים, לסגל דיפלומטי וייצוגי,
לחברות ולמשרדים ממשלתיים, לארגונים ולחברות בינלאומיות.
אפשרות לייעוץ תדמית אישית לבניית מלתחה ייצוגית או עסקית לבכירים ולבעלי תפקידים.

אני פרידמן יועצת תדמית, מיתוג וקוד הלבוש.

לפרטים נוספים והזמנת סדנה והדרכה:
אני פרידמן
– מומחית ובעלת הסמכה בינלאומית ליועצי תדמית
טלפון/ ווצאפ: 0525244210

©כל הזכויות שמורות לאני פרידמן -יעוץ תדמית ואופנה
uae איחוד האמירויות הערביות אני פרידמן ייעוץ תדמית למנהלים נוהג בינלאומי קוד לבוש קוד לבוש באיחוד האמירויות קוד לבוש לאנשי עסקים קוד לבוש עסקי תדמית בינלאומית תרבות עסקית

צוות האתר |להציג את כל הפוסטים של צוות האתר

אני פרידמן - AICI CIC יועצת תדמית, מיתוג וקוד לבוש לארגונים ולחברות.
בעלת הסמכה בינלאומית ליועצי תדמית Association Image Consultants International וחברה בארגון לחדשנות ולדיפלומטיה ISPD.
מומחית לתדמית אישית, מקצועית, ייצוגית ועסקית תוך ידע, יישום וניסיון בשטח של למעלה מ-35 שנה בתחום הניהול, העיצוב והקניינות בחברות מובילות בסקטור העסקי והבינלאומי. בעלת ניסיון רב בייעוץ והנחיית סדנאות וקורסים לתדמית, מיתוג, קוד לבוש, נוהג בינלאומי, אופנה וסטיילינג לארגונים,חברות ומוסדות ממשלתיים ובהכשרת יועצי תדמית וסטיילינג
אני, שימשה בין היתר כמומחית בוועדת ההיגוי של קוד הלבוש בכנסת ישראל ונמנית בין ספקי משרד הביטחון.

בין לקוחותיי:

-כנסת ישראל -ירושליים - משרד התמ"ת - משרד הרווחה - רשת מלונות דן - ICX חברה לכנסים -בית חולים לניאדו - ORGON - חברת Cobra בגדי ים - חברת Ontop הלבשה תחתונה - חברת LITTLE WHITE בגדי ים לכלות - חברת BYME עיצוב אופנה בהתאמה אישית - -כללית סמייל-המרכז הבינלאומי לכנסים -בית הספר לעבודה סוציאלית- האקדמיה לעיצוב אופנה FASHION ACADEMY - חיבה-ארגון גני ילדים פרטיים- JOYCE- אורלי שי המרכז לסטיילינג - - מרכז נערות הרצליה - ויצ"ו נס ציונה - חברת Quintiles -, אמדוריה ועוד .....

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

דברי העורכת - אני פרידמן AICI CIC

דברי העורכת - אני פרידמן AICI CIC

מגזין IMAGEIN מיועד לאנשי עסקים ונשות עסקים, מנהלים ומנהלות, אנשי מקצוע, בעלי עסקים בארץ ובחו"ל ולכל המתעניינים המבקשים לדעת "קצת יותר" בכל מה שקורה בתחום התדמית, התקשורת הויזואלית, המיתוג אישי, הנהגים, הנימוסין וקוד הלבוש. הוא גם מיועד לאותם אנשי המקצוע הבונים לעצמם נתיב קריירה מוצלח והמבקשים ללטש את תדמיתם האישית, העסקית או הייצוגית שלהם, בדרך לגיבוש תדמית כריזמטית, נכונה ומדויקת יותר – ולהוביל הצלחה במעשיהם. וזהו בדיוק המקום לקבלת עדכונים בתחום.

"לא על החליפה לבדה"
הרצאה לארגונים ומוסדות
מחפשים עבודה? קוד לבוש – למי נחוץ?
מאמר אורח

מחפשים עבודה? קוד לבוש – למי נחוץ?

מחפשים עבודה? השלב הבא בדרך להצלחה הוא ראיון העבודה. לפני שבוחרים את מה לובשים, צריך להבין מה הוא בעצם הראיון, ומה בוחנים בו. הראיון הוא השלב היישומי הראשון שבו ניתנת לך הבמה להציג עצמך- הכדור במגרש שלך.מה נדרש לעשות כדי להצליח? להתכונן! איך מתכוננים? לומדים!

קרא עוד ←
סטייל יחודי
אודות

IMAGEIN MAG הינו מגזין אינטרנטי בנושא תדמית, מיתוג וקוד לבוש.
במגזין נדבר בגובה העיניים ונעסוק בכל ההיבטים של התדמית האישית, המקצועית, הייצוגית והעסקית שלנו, תוך קבלת ערך, כלים וטיפים אפקטיביים שיעזרו לקוראים ולקוראות להתעדכן בכל הנעשה בתחום.
המגזין עוסק בתדמית הריאלית והפיזית שלנו, וגם בתדמית הדיגיטלית והווירטואלית – היבטים אשר
תופסים תאוצה ומקום מכובד בחיינו בשנים האחרונות.
נבחן כאן את התקשורת הוויזואלית, המילולית והבלתי מילולית במיתוג, בסטיילינג ובקודי הלבוש המקובלים בארץ ובחו"ל, בנימוסים ובהליכות, בפרוטוקולים ועוד.

 

קטגוריות
  • מאמר אורח (6)
  • מיתוג (1)
  • נוהג בינלאומי (3)
  • סטיילינג עסקי (3)
  • קוד לבוש (8)
  • שפת גוף (2)
  • תדמית (5)
  • תרבות ותקשורת עסקית (5)
כתבו לנו
  • צרו קשר וכתבו לנו

 

https://youtu.be/YiXCp_X5mzY
עיצוב והקמה סטודיו ג'וזף
כל הזכויות שמורות למגזין IMAGEIN ול Annie Friedman- המרכז לתדמית, מיתוג אישי וקוד לבוש
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס