אוסף המידע שאנו מייצרים ברשתות חברתיות, באתר שלנו או בכל מרחב מקוון אחר, מצטבר ומרכיב את הפרופיל הווירטואלי שלנו. רכיבים אלו, שיוצרים את אותו אוסף, מפרטים רבות על אופי הפעילות שלנו, על תחומי העניין שלנו, על ההעדפות שלנו ועל דעותינו, ומאפשרים לכלל לחוש בתחושותינו, ולאלגוריתם לתעד, לנטר ולחזות את בחירותינו העתידיות לבוא.
יוסף דלאל – סטודיו ג'וזף
מיתוג, תכנות ושיווק עסקים ברשת
עם מי אכלנו ארוחת בוקר?
עם מי נפגשנו בצהריים?
מה עשינו בשבת?
ומה יש לנו לומר על המחאה האחרונה?
לעיתים גם שיתוף אחד קטן יכול ליצור תמונה שלמה.
כל צעד כזה הוא רק חלק קטן מהפרופיל שייצרנו לעצמנו – אך לא רק לעצמנו, כמובן!
הגבולות הדמיוניים שייצרנו בתפישתנו בין העולם הווירטואלי לבין העולם הפיזי היטשטשו מזמן, ומבחינות רבות הם אינם קיימים כלל. כשם שהבגד שנבחר לפגישה או הרכב שעומד בחניה מספרים עלינו סיפור כזה או אחר, כך גם הפרופיל שיצרנו אינו חסר הצהרות ונטול כוונות.
עסקים ומותגים מבינים שהנוכחות ברשת ובעולם הדיגיטלי היא כלי מפתח ביצירת הסיפור של המותג. קהל היעד ואופי המותג מוגדרים מראש, ומגדירים את אופי הפעולה הנדרשת להפצתו ולבידולו משלל המותגים הנמצאים מסביב.
חשיבה יצירתית והמצאה חזותית הן דרך לספר את הסיפור בצורה הטובה ביותר. הקפדה על הפרטים, עקביות ויד מכוונת ליצירת נראטיב, הם כתבלינים בתבשיל שאותו רוקחים המומחים.
איסוף נתוני הגלישה, אם זה דרך 'עוגיות' או 'פיקסלים', לטובת יצירת קהלים, מספק לנו הזדמנות לבצע פילוחים רבים ומדויקים כחלק מהותי בהבנת הרגלי הצריכה של קהל לקוחותינו, ומאפשר לנו ליצור מציאות טובה יותר במערכת היחסים בין העסק או המותג לבין הלקוח.
כבעלי עסקים עצמאיים וכיחידים, כדאי לנו להשכיל ולהבין כי הנוכחות הפרטית שלנו ברשת היא כלי רב-עוצמה להעברת המסרים, העקרונות והכוונות שלנו. הרשתות החברתיות, הבלוגים, האתרים והתוצאות במנועי החיפוש הם תעודת הזהות שלנו בכל אשר נלך, וכמכלול הם יוצרים את הסיפור שלנו.
להלן טיפים אפקטיביים לעסקים ולאנשי עסקים ברשתות החברתיות:
- צרו פרופיל עסקי במקביל לפרופיל פרטי
- זכרו כי הפרופיל הפרטי שלכם לא פחות חשוב מזה העסקי
- שימו לב שכל פרטי ההתקשרות עמכם תקינים, וכי ניתן בקלות להבין מה אתם עושים ומה אתם מציעים
- הקפידו על עקביות בתדירות הפרסומים, תוך התאמה של לוח זמנים ריאלי עבורכם
- מומלץ לבצע פרסומים ממומנים וקידומים בעזרת בעלי מקצוע, לצורך מיטוב תוצאות והוצאות
- שימרו על רוח חיובית ואופטימית. מי שצופה בפרופיל שלכם לעיתים אינו מכיר אתכם כלל, ודרכו הוא מגבש את הרושם הראשוני
- ספרו עד עשר לפני שאתם מעלים פוסטים המציגים דעות שנויות במחלוקת, שאולי תצטערו עליהם לאחר מכן
- תמיד נחמד לראות בתמונת הפרופיל שלכם משהו עדכני – ולא תמונה מתקופת התיכון…
- הישארו אמינים ולא מאולצים. בסופו של דבר כולנו שקופים.