מחפשים עבודה? השלב הבא בדרך להצלחה הוא ראיון העבודה. לפני שבוחרים את מה לובשים, צריך להבין מה הוא בעצם הראיון, ומה בוחנים בו. הראיון הוא השלב היישומי הראשון שבו ניתנת לך הבמה להציג עצמך- הכדור במגרש שלך.מה נדרש לעשות כדי להצליח? להתכונן! איך מתכוננים? לומדים!
מאת פועה דקל
"בדרך לעבודה"
השמה יעוץ והכוונה תעסוקתי המסייע למעסיקים ולעובדים למצוא את
ההתאמה המושלמת לשגשוג והצלחה ארוכת טווח בעבודה.
לומדים על הארגון במה עוסק, מה גודלו, היכן מיקום העבודה, להבין כמה שיותר על התפקיד המוצע,
לומדים על סביבת הראיון מי המראיינים? מה תפקידם? מהם התחומים שניתן להרשים אותם?
המטרה לגרום למראיינים להבין כי מה שהם מחפשים נמצא בדיוק עכשיו מולם בראיון זה.
אפקט 2 השניות מה זה ומה עושים איתו?
"אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני", אפקט (לזריזים שבנינו אפילו פחות) 2 השניות הראשונות
הוא אותה השפעה שהחיצוניות שלך מייצרת בתת המודע של המראיין, דעה המשפיעה על המשך התנהלות הראיון.
קוד לבוש למי נחוץ ?
לארגון הרוצה להדגיש נוכחות ונראות, הצגת אחידות ארגונית, יצירת אווירה המשדרת איכות חיצונית.
ארגון בוחר לעצמו את קוד הלבוש בהתאם לתוכן העיסוק של הארגון , מה רוצה לשדר ובהתאמה בוחרים את ההגדרות.
קוד לבוש קובע באופן כללי את המוסכמות של הלבוש המקובל בארגון, לעיתים נדרשת הגדרות מדויקות
לעמידה בתקני איכות בטיחות, לעיתים הלבוש האחיד מטרתו לציין את הטריטוריה של הארגון סוג של כניסה לעולם מיוחד.
קוד הלבוש מיצר סביבת עבודה נוחה לעובדים, ללקוחות ולכל הנמצאים בקשר עם הארגון.
קוד לבוש מגדיר בין היתר צבע הביגוד, אופי הבגדים למשל מחויטים, ספורטיביים, האם העבודה תתבצע
בחולצה מכופתרת בצבע אחיד, או צבע אחיד לכל פירטי הלבוש. הקפדה על ביגוד המשדר אווירה רצויה.
דוגמה: לא מאושר לבישת בגדים קרועים (גם אם מוגדרים וכאופנתיים).
במשרדי חברה עסקית בינלאומית, ולא מומלץ ביגוד אלגנטי למדריכי כושר.
לבישה אחידה אינה מעידה שבארגון כל האנשים דומים, גם במסגרת קוד הלבוש יש לאדם את היכולת להציג מעט מאישיותו.
מתלבשים על ראיון – מה עליכם ללבוש כדי לקבל את המשרה שאתם מתראיינים?
מחפשים עבודה? השלב הבא בדרך להצלחה הוא ראיון העבודה. לפני שבוחרים את מה לובשים,
צריך להבין מה הוא בעצם הראיון, ומה בוחנים בו. הראיון הוא השלב היישומי הראשון שבו
ניתנת לך הבמה להציג עצמך- הכדור במגרש שלך. מה נדרש לעשות כדי להצליח? להתכונן!
.
איך מתכוננים? לומדים
לומדים על הארגון במה עוסק, מה גודלו, היכן מיקום העבודה, להבין כמה שיותר על התפקיד המוצע,לומדים על סביבת הראיון מי המראיינים? מה תפקידם? מהם התחומים שניתן להרשים אותם? המטרה לגרום למראיינים להבין כי מה שהם מחפשים נמצא בדיוק עכשיו מולם בראיון זה.
אפקט 2 השניות מה זה ומה עושים איתו?
"אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני", אפקט (לזריזים שבנינו אפילו פחות) 2 השניות הראשונות הוא אותה השפעה שהחיצוניות שלך מייצרת בתת המודע של המראיין, דעה המשפיעה על המשך התנהלות הראיון.
.
.
כיצד להרשים את המראיינים בתחילת הראיון? נראות
אותה תמונה ראשונית, שהמראיינים רואים. כדי להצליח להרשים צריך להתכונן הרבה יותר מ 2 שניות.
הנראות בתחילת הראיון צריכה לייצר אצל המראיינים אווירה של נינוחות ללא "רעשי רקע" שיגרמו לעסוק
בנראות במקום במה אומר המעמד.
מה מתאים ללבוש ? הלבוש ישקף את האישיות שלך, יאמר עליך משהוא, וישאיר מקום לסקרנות אצל המראיין.
הבגד יהיה אסתטי, נקי מסודר, מאפשר נינוחות בתנועה. מומלץ להתאם את הלבוש למכנה השותף הרחב ביותר,
לא חושפני מידי, לא סגור מידי, לא צר מידי, לא רחב מידי, הכל במידה הנכונה – מה שנקרא "בול בגודל".
רצוי להתאים את סגנון הלבוש לסגנון המראיינים, וטיפה יותר מוקפד.
אם אתם הולכים לחברת סטארט-אפ, שכולם בה עם טי-שרט וכפכפים – לא כדאי לבוא לבושים בחליפת
שלושה חלקים. אבל אפשר ללבוש חולצת פולו, או חולצה מכופתרת לא מהודרת מידי.
אם אתם מרואיינים לארגון גדול ושמרני, רצוי מאוד לא לבוא בלבוש "שגרתי" מדי, וחשוב להקפיד על הנעליים.
עכשיו לשאלת השאלות מה ללבוש?
הלבוש מיועד לייצר אוירה מכבדת ללובש בהתאם לתפקיד ולמקום העבודה. בגדים בצבעים שמחמיאים
לגוון העור, לא נועזים מידי, לא לשכוח לבחון אם השער מסודר, הנעלים נקיות, לשים לב לאביזרים הנלווים להופעה.
הלבוש שלך צריך לסייע לך ליצר אהדה ואמפתיה בשלב ראשוני, אז לתכנן, להתכונן, להתבונן,
לבחון שהדמות במראה היא זו שמייצגת אותך במיטבך.
בהצלחה!