בשעה טובה הפכנו משכירים לעצמאיים …
חלום חיינו התגשם ו/או לחילופין לא הייתה לנו ממש ברירה …מרגע זה אנו הופכים למותג של עצמנו!
העסק בנוי עלינו, על אישיותנו ועל תדמיתנו ולא פלא שאנו מרגישים את הלחץ על הכתפיים ואכן לא טעינו!
אנו אחראים על הצלחתנו, על שיווקנו ועל עשייתנו !
הידד !
כבעלי עסק עצמאי, אנו עומדים לגמרי לבד במערכה ומתעסקים לפחות בתחילת הדרך, בכל ההיבטים של העסק שלנו. נפגשים עם לקוחות פוטנציאליים, ספקים, בנקים, נבדקים מקורות מימון ושיתופי פעולה…ועורכים אין ספור פגישות מקצועיות ועסקיות .
מעבר להצגת חזוננו, כישורינו ויכולותינו, חשוב שניצור לעצמנו תדמית חיובית כזאת, שתאפשר ותקל על המשכיות הקשר וטיב היחסים עם הגורמים הנ"ל.
בעלי עסק עצמאי שונים מחבריהם השכירים בכך שאחרי שעות העבודה הם רשאים בדרך כלל להיראות ולהתנהג אחרת אך אנו, בעלי העסק העצמאי, גם בשעות הפנאי, אנחנו והתדמית שלנו ממשיכים לעבוד בשבילנו ועבורנו-
התדמית שלנו אינה אירוע "חד פעמי" – אלא תהליך המצריך עקביות ועבודה רבה – עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, שלוש מאות שישים וחמישה יום בשנה….ומניסיון, אף פעם לא ניתן לחזות מתי נפגוש את הלקוח הבא שלנו…
או את אלה שכבר הלקוחות שלנו (אך בעיקר את אלו שלא נרצה לאבד!)
במהלך הקריירה ובמיוחד כשאנו הופכים לבעלי עסקים עצמאיים, אנו מחויבים (לפחות לעצמינו ) לרענן את תדמיתנו,
את ערכנו, ולהתאימה לשאיפותינו ועיסוקינו העכשווים.
מה גם, שמבחינת הופעתנו, לבוש הולם והופעה חיצונית משכנעת ומחמיאה יחד עם שפת גוף חיונית ופתוחה יתרמו רבות להעצמת התדמית והביטחון העצמי שלנו. יש כמובן לקחת בחשבון את שינויי מבנה הגוף ואת הגיל שלנו שמשום מה, יש להם תוכנית התקדמות משלהם.
אז נכון, בפגישות אנו משתדלים להגיע בלבוש נינוח לעיתים, מכירים את נהגי ה"סמול טוק", יש לנו מלאי של כרטיסי ביקור ואפילו למדנו בעל פה את "נאום המעלית" ההצגה העצמית ב 30 שניות, 60 שניות, 2 דקות ועד ספר לי על חזונך.
בנינו אתר לתפארת, השקענו בשיווק ופרסום מקומי, בידלנו את עצמינו מהמתחרים… הכול בדיוק לפי הספר!
אך האם השקענו גם בנראות ובהופעה שלנו?
מספר שאלות שחובה עלינו לשאול את עצמינו:
- האם אנו מודעים למה שאנו מקרינים בעת בקשת הלוואה מהבנק ?
- האם הלבוש שלנו משדר הצלחה?
- האם אנו משדרים חוסר אונים או ביטחון עצמי?
- האם אנו מודעים לרושם שאנו משאירים מול פגישה עם לקוח ?
- האם אנו משכנעים אותו שהשרות ו/או המוצר שווים ?
- האם אנו מעריכים מה המתחרים חושבים עלינו ?
- האם אנו מצטיירים בעיניהם כמתחרים "שווים" וחזקים בשוק ?
חשוב שנשאל שאלות רבות ככול שניתן,
אלו – יעזרו לנו לבדוק אם התדמית שלנו אמינה, אפקטיבית והאם היא עומדת לרשותנו,
מגבה את השרות ו/או המוצר שאנו מציעים .