IMAGEIN
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • נושאים
    • תדמית
    • מיתוג
    • קוד לבוש
    • תרבות ותקשורת עסקית
    • סטיילינג עסקי
    • נוהג בינלאומי
    • שפת גוף
    • נימוסים והליכות
    • מאמר אורח
  • יצירת קשר
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • נושאים
    • תדמית
    • מיתוג
    • קוד לבוש
    • תרבות ותקשורת עסקית
    • סטיילינג עסקי
    • נוהג בינלאומי
    • שפת גוף
    • נימוסים והליכות
    • מאמר אורח
  • יצירת קשר
IMAGEIN
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • נושאים
    • תדמית
    • מיתוג
    • קוד לבוש
    • תרבות ותקשורת עסקית
    • סטיילינג עסקי
    • נוהג בינלאומי
    • שפת גוף
    • נימוסים והליכות
    • מאמר אורח
  • יצירת קשר
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • נושאים
    • תדמית
    • מיתוג
    • קוד לבוש
    • תרבות ותקשורת עסקית
    • סטיילינג עסקי
    • נוהג בינלאומי
    • שפת גוף
    • נימוסים והליכות
    • מאמר אורח
  • יצירת קשר
ראשי » תרבות ותקשורת עסקית » המדריך לפרזנטציה ועמידה מול קהל

המדריך לפרזנטציה ועמידה מול קהל

צוות האתר 2 באוגוסט 2021 אין תגובות

פרזנטציה נחשבת למוצלחת ואפקטיבית כאשר אנו יכולים להעניק לקהל שלנו חוויה, להשפיע עליו, להשאיר עליו חותם ולהעניק לו משמעות, השראה ומוטיבציה.
יחד עם זאת, פחד קהל נחשב לנפוץ מאוד ומשימה זו נחשבת לדיי מלחיצה עבור רבים מאתנו והוא הגורם לכך שאנשים חוששים לעמוד מול קהל.
במדריך זה מובאים עקרונות מנחים וממוקדים להכנת פרזנטציה ראויה שתעזור לנו לצלוח את המשימה, להשגת המטרות שלנו ולהעברת המסרים הנדרשים.

לעיתים נדרשים אנו להעביר פרזנטציה ולעמוד מול קהל במסגרת העבודה והעסקים שלנו. יזמים רבים המחפשים לגייס משקיע לרעיון או לפרויקט המבריק שלהם, עומדים לפעמים מול אתגר אקוטי. השאלה הנשאלת היא כיצד ניתן להשפיע ולהעביר באופן ממוקד את המסר כך שהמשקיע הפוטנציאלי ישקיע דווקא במיזם שלהם.

העניין הוא שלא רק הרעיון צריך להיות מבריק אלא גם הפרזנטציה, התדמית והמסר של היזם.

עמידה מול קהל

מהי פרזנטציה אפקטיבית?

פרזנטציה או מצגת בעברית, נחשבת לאפקטיבית כאשר ניתן להשיג את המטרות האלו:

  • להשפיע על הקהל תוך העברת מסרים ברורים
  • להותיר חותם ולהעניק משמעות
  • לעורר השראה ומוטיבציה

היכולת להעביר פרזנטציה מוצלחת ויעילה, בין אם זו, הדרכה, הצגת רעיון, נאום או ישיבת דירקטוריון, היא קריטית להצלחתנו והינה כלי חשוב בחיים, ובנתיב הקריירה שלנו בפרט.

אני פרידמן בפרזנטציה

איך מעבירים פרזנטציה מוצלחת?

מומחים טוענים שפחד קהל נחשב לנפוץ מאוד ומשימה זו נחשבת לדיי מלחיצה עבור רבים מאתנו. החשש למצב של "בלייק האאוט", הפסד ערכה ומוניטין ו/או אי שליטה בהתנהלות מול קהל, הם הגורמים העיקרים לחששות מפני עמידה מול קהל.
על ידי מספר עקרונות מנחים וממוקדים ניתן להגיע להכנה ראויה שתעזור לנו לצלוח את המשימה, להשגת המטרות ולהעברת המסרים הנדרשים.

המפתח להצלחת פרזנטציה היא תכנון מרבי, להרגשת ביטחון ונינוחות וזה כמובן יורגש עלינו וישפיע על הענקת החוויה על הקהל.

ברוב המקרים, המשקיע הפוטנציאלי/הקהל, ישימו לב לשלושה גורמים מרכזיים:

  • נוכחות המציג/ים, הנקבעת על סמך הרושם הראשוני המתקבל מהם.
  • הצגת מצגת על ידי שימוש בכלים ויזואליים תומכי מסר.
  • דיוק, עובדות, בהירות ופשטות בהעברת המסרים.

איך לבנות פרזנטציה סוחפת?

 

עמידה מול קהל

הכנה ותכנון מוקדם

כשאנו באים להכין פרזנטציה חשוב לקחת בחשבון מספר עקרונות:

הכרת קהל היעד שלך

מי הוא הקהל, הארגון ו/או הנפשות הפועלות. יש ללמוד את המספרים, הנתונים וכל מה שניתן על הקהל / המשקיע הפוטנציאלי כולל תחקור ואיסוף מידע רב ערוצי.

הגדרת ומטרת הפרזנטציה

התוכן חייב להיות ממוקד תוך ציון המטרות, הנתונים והעובדות ובעיקר גם את התועלות והפתרונות שיוצגו. התוכן חייב להיות מאורגן ומסודר בצורה ברורה ודידקטית כך שיהיה קל להיזכר  בהם ביתר קלות ולהכין ראשי פרקים תוך הבלטת עיקרי הדברים. מומלץ לשנן וללמוד את הפתיח בעל פה כולל ההצגה העצמית, כך שהזרימה והביטחון העצמי יעלה והקהל ישים לב למקצועיות שלנו.

יצירתיות וייחודיות

חשוב להשקיע בהכנת העזרים הוויזואליים, במציאת מחקרים תומכים ובדוגמאות רלוונטיות, תוך שילוב סיפורים אישים.
חשיבה מחוץ לקופסא! יצירתיות וייחודיות יהפכו כל פרזנטציה למעניינת, להעצמת המסרים ובעיקר להשארת חותם על הקהל. ניתן להשתמש בחפצים שונים להמחשה….

מצגת ושקפים

בפרזנטציה יש לשלב מצגת ושקפים כך שאלו יתמכו במסר שלך! השקפים במצגת חייבים להיות קריאים ולא עמוסים.
יש להשקיע בתמונות איכותיות (עם זכויות מורשות) ולשלב אותם בתוכן…כפי שנאמר תמונה שווה אלף מילים  ולדעת שסרטון ווידיאו…שווה אלף תמונות. יש לשמור על עיצוב אחיד של השקפים, כולל גם את הלוגו שלנו או של הארגון.

הפתיחה, התוכן והסיום

פתיחה חזקה עם סיום המניע לפעולה הם לגמרי חובה ונדרשים להצלחתה.
כפי שכבר נאמר, לוקח בדיוק כמה שניות לקהל לדעת אם הם ימשיכו להאזין לנו או שלא!

לתרגל… לתרגל ושוב לתרגל

אין מנוס אלא לתרגל את הפרזנטציה שוב ושוב עד שנזכור את הנקודות ואת ראשי הפרקים. .
טיפ מעולה הוא לתרגל מול המראה ו/או מול חברים תומכים, במידה והפרזנטציה היא חשובה ביותר. ניתן בנוסף להקליט את התוכן ולשמוע ב"לופ" ולדקלם את התכנים.

קוד לבוש

קוד לבוש

יש לבחור את קוד הלבוש הנכון למעמד ולקהל היעד. יחד עם זאת, במידה ואנו לא בטוחים מהו, יש לבחור בקוד לבוש הפורמלי. קוד לבוש פורמלי משדר סמכותיותו מקצועיות. במיוחד בפרזנטציה עסקית לגיוס משקיעים, משאבים וכל מה שקשור לפיננסים, נדל"ן והשקעות. גם כאן נדרשת הכנה. ייעוץ אישי מקצועי עשוי למתג אותנו גבוה מול הקולגות, המשקיעים והמתחרים.

עמידה מול קהל

 בהרצאה

אנרגיה ותשוקה

על הפרזנטור  או המרצה, העומד מול קהל, להיות במיטבו, לשדר התלהבות ומקצועיות …
רוב הסיכויים שלפחות חלק מהקהל  יידבק בהתלהבותו ויחכו להמשך דבריו.

חשיבות הקול

כלי מעולה ליצירת הקשבה וליצירת עניין והגברת ההתלהבות אצל הקהל הוא השימוש בקול. חשוב מאוד להתאמן על מילים שצריך להגיד בהדגשה. כמו כן, ו/או בשימוש בווליום שונה (נמוך, גבוה) ולהשתמש ב"פאוזה" להגברת ההקשבה.

רושם ראשוני

על פי מחקרים מדעיים, לוקח בדיוק 7 שניות למוח שלנו לקטלג את האדם העומד מולנו!
הקהל מודד, שופט ומגבש דעה אודותינו באופן מידי. הנראות, התדמית, הנוכחות, האנרגיה, הלבוש ושפת הגוף שלנו מספרים סיפור עוצמתי עלינו .עלינו להיות מודעים למסרים שאנו משדרים ולדאוג להלימה בין מי שאנחנו לבין התדמית שלנו.

התחלת המצגת

 כפי שציינתי בהכנות לפרזנטציה – ההתחלה היא אחד העקרונות החשובים ביותר בפרזנטציה. היא זו ,שגורמת לקהל לרצות לשמוע אותנו או שלא.
ניתן להתחיל את הפרזנטציה במספר אופנים על ידי:

  • סיפור אישי/ סטוריטילינג*
  • תמונה/ וידיאו עם משמעות
  • שאלה או דילמה
  • הצגת אמירה, נתון או עובדה שתוביל ישירות לתוכן הפרזנטציה

סטוריטילינג* – שיווק באמצעות סיפור שמאחורי המותג שלך

הצגה עצמית

מומלץ לעשות זאת לאחר פסקת התחלת המצגת כך שהקהל ירצה לשמוע  מי אנחנו לאחר שריתקנו אותם בתחילתה.
מספר משפטים (שתורגלו בעל פה) המגובים בשקף רלוונטי.

פרזנטציה ועמידה מול קהל

מנהיגות

אין ספק שעלינו מונחת האחריות להובלת הפרזנטציה!
עלינו להיות ערניים למתרחש באולם ו/או בהצגה בזום. עלינו לנצח על כל התזמורת ביד רמה כך שנוכל  להוביל, להשפיע, להקנות חוויה ו/או להתניע תהליך של שינוי.
קשר עין, חיוך ופניה לקהל ירתקו את הקהל אלינו.

סיום הפרזנטציה

לקראת סיומה ולפני הסיכום, ניתן להשאיר זמן לשאלות ולאחר מכן לסכם את הנושא. מומלץ להניע את הקהל לפעולה, לעודד שליחת מייל עם שאלות, לעודד אותם לגשת אלינו, ו/או להוביל אותם לאתר להמשך בניית הקשר.

בשקופית האחרונה ניתן להשאיר מייל, טלפון  ו/ או כל דבר אחר שיאפשר לכם להיות נגישים לקהל.

צור קשר

לסיכום, הכנה ותרגול הם הבסיס להצלחה.
יחד עם זאת, נשאיר משהו ל"יד המקרה", לאימפרוביזציה, לספונטניות ולקסם שנוצר עם הקהל תוך כדי הפרזנטציה.
והכי חשוב הוא לא לשכוח ליהנות ולחייך!

מזמינה אתכם לקרוא את יתר המאמרים במגזין.
אני בטוחה שתמצאו בהם עקרונות מנחים ליצירת תדמית מרשימה ולהמשך בניית קריירה מפוארת.

במידה ויש לכם שאלות ו/או ברצונכם להזמין סדנה מוזמנים ליצור עימי קשר.

2021 תדמית עסקית וייצוגית copy

 

חליפה עסקית ליטוש הופעה מצגת נוכחות מנצחת ניהול סביבה עסקית סדנאות בארגונים סטיילינג ייצוגי עמידה מול קהל פרזנטציה פרזנטציה עסקית ראיון עבודה תדמית עסקית תדמית פוליטית תרבות עסקית

צוות האתר |להציג את כל הפוסטים של צוות האתר

אני פרידמן - AICI CIC יועצת תדמית, מיתוג וקוד לבוש לארגונים ולחברות.
בעלת הסמכה בינלאומית ליועצי תדמית Association Image Consultants International וחברה בארגון לחדשנות ולדיפלומטיה ISPD.
מומחית לתדמית אישית, מקצועית, ייצוגית ועסקית תוך ידע, יישום וניסיון בשטח של למעלה מ-35 שנה בתחום הניהול, העיצוב והקניינות בחברות מובילות בסקטור העסקי והבינלאומי. בעלת ניסיון רב בייעוץ והנחיית סדנאות וקורסים לתדמית, מיתוג, קוד לבוש, נוהג בינלאומי, אופנה וסטיילינג לארגונים,חברות ומוסדות ממשלתיים ובהכשרת יועצי תדמית וסטיילינג
אני, שימשה בין היתר כמומחית בוועדת ההיגוי של קוד הלבוש בכנסת ישראל ונמנית בין ספקי משרד הביטחון.

בין לקוחותיי:

-כנסת ישראל -ירושליים - משרד התמ"ת - משרד הרווחה - רשת מלונות דן - ICX חברה לכנסים -בית חולים לניאדו - ORGON - חברת Cobra בגדי ים - חברת Ontop הלבשה תחתונה - חברת LITTLE WHITE בגדי ים לכלות - חברת BYME עיצוב אופנה בהתאמה אישית - -כללית סמייל-המרכז הבינלאומי לכנסים -בית הספר לעבודה סוציאלית- האקדמיה לעיצוב אופנה FASHION ACADEMY - חיבה-ארגון גני ילדים פרטיים- JOYCE- אורלי שי המרכז לסטיילינג - - מרכז נערות הרצליה - ויצ"ו נס ציונה - חברת Quintiles -, אמדוריה ועוד .....

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

דברי העורכת - אני פרידמן AICI CIC

דברי העורכת - אני פרידמן AICI CIC

מגזין IMAGEIN מיועד לאנשי עסקים ונשות עסקים, מנהלים ומנהלות, אנשי מקצוע, בעלי עסקים בארץ ובחו"ל ולכל המתעניינים המבקשים לדעת "קצת יותר" בכל מה שקורה בתחום התדמית, התקשורת הויזואלית, המיתוג אישי, הנהגים, הנימוסין וקוד הלבוש. הוא גם מיועד לאותם אנשי המקצוע הבונים לעצמם נתיב קריירה מוצלח והמבקשים ללטש את תדמיתם האישית, העסקית או הייצוגית שלהם, בדרך לגיבוש תדמית כריזמטית, נכונה ומדויקת יותר – ולהוביל הצלחה במעשיהם. וזהו בדיוק המקום לקבלת עדכונים בתחום.

"לא על החליפה לבדה"
הרצאה לארגונים ומוסדות
מחפשים עבודה? קוד לבוש – למי נחוץ?
מאמר אורח

מחפשים עבודה? קוד לבוש – למי נחוץ?

מחפשים עבודה? השלב הבא בדרך להצלחה הוא ראיון העבודה. לפני שבוחרים את מה לובשים, צריך להבין מה הוא בעצם הראיון, ומה בוחנים בו. הראיון הוא השלב היישומי הראשון שבו ניתנת לך הבמה להציג עצמך- הכדור במגרש שלך.מה נדרש לעשות כדי להצליח? להתכונן! איך מתכוננים? לומדים!

קרא עוד ←
סטייל יחודי
אודות

IMAGEIN MAG הינו מגזין אינטרנטי בנושא תדמית, מיתוג וקוד לבוש.
במגזין נדבר בגובה העיניים ונעסוק בכל ההיבטים של התדמית האישית, המקצועית, הייצוגית והעסקית שלנו, תוך קבלת ערך, כלים וטיפים אפקטיביים שיעזרו לקוראים ולקוראות להתעדכן בכל הנעשה בתחום.
המגזין עוסק בתדמית הריאלית והפיזית שלנו, וגם בתדמית הדיגיטלית והווירטואלית – היבטים אשר
תופסים תאוצה ומקום מכובד בחיינו בשנים האחרונות.
נבחן כאן את התקשורת הוויזואלית, המילולית והבלתי מילולית במיתוג, בסטיילינג ובקודי הלבוש המקובלים בארץ ובחו"ל, בנימוסים ובהליכות, בפרוטוקולים ועוד.

 

קטגוריות
  • מאמר אורח (6)
  • מיתוג (1)
  • נוהג בינלאומי (3)
  • סטיילינג עסקי (3)
  • קוד לבוש (8)
  • שפת גוף (2)
  • תדמית (5)
  • תרבות ותקשורת עסקית (5)
כתבו לנו
  • צרו קשר וכתבו לנו

 

https://youtu.be/YiXCp_X5mzY
עיצוב והקמה סטודיו ג'וזף
כל הזכויות שמורות למגזין IMAGEIN ול Annie Friedman- המרכז לתדמית, מיתוג אישי וקוד לבוש
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס