IMAGEIN
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • נושאים
    • תדמית
    • מיתוג
    • קוד לבוש
    • תרבות ותקשורת עסקית
    • סטיילינג עסקי
    • נוהג בינלאומי
    • שפת גוף
    • נימוסים והליכות
    • מאמר אורח
  • יצירת קשר
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • נושאים
    • תדמית
    • מיתוג
    • קוד לבוש
    • תרבות ותקשורת עסקית
    • סטיילינג עסקי
    • נוהג בינלאומי
    • שפת גוף
    • נימוסים והליכות
    • מאמר אורח
  • יצירת קשר
IMAGEIN
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • נושאים
    • תדמית
    • מיתוג
    • קוד לבוש
    • תרבות ותקשורת עסקית
    • סטיילינג עסקי
    • נוהג בינלאומי
    • שפת גוף
    • נימוסים והליכות
    • מאמר אורח
  • יצירת קשר
  • ראשי
  • אודות
  • מאמרים
  • נושאים
    • תדמית
    • מיתוג
    • קוד לבוש
    • תרבות ותקשורת עסקית
    • סטיילינג עסקי
    • נוהג בינלאומי
    • שפת גוף
    • נימוסים והליכות
    • מאמר אורח
  • יצירת קשר
ראשי » שפת גוף » שיקוף – איך לבנות יחסים?

שיקוף – איך לבנות יחסים?

צוות האתר 4 במאי 2018 אין תגובות

לאחר שצלחנו את השניות הראשונות בפגישה עסקית ונוצר קשר ראשוני, אנו עדים להופעתם של מסרים בלתי מילוליים ולאיתותים אשר נמצאים מעבר למילים – מסרים ואיתותים המספרים לנו אם אנחנו מוצאים חן אחד בעיני השני, מסכימים אחד עם השני ומשדרים על אותו גל.
תופעה זו, הנקראת שיקוף (Mirroring), היא תופעה שבה אנשים מחקים את האדם האחר במחוות, בתנועות, בהבעות פנים, בחזרה על מילים ועל אמירות.

מחקרים בתחום הפסיכולוגיה מגלים שהגוף משקף את מה שהמוח חושב, והלב מרגיש לאו דווקא את מה שאנחנו אומרים…

שפת גוף,אני פרידמן,שיקוף,שפת גוף בעסקים - שיקוף – איך לבנות יחסים?

מטרת השיקוף היא, במהותה, שיפור יחסי הגומלין עם אדם אחר על ידי אימוץ תנועותיו וגינוניו, כולל סגנון דיבורו של האחר, תנוחת הגוף ושפת הגוף שלו. מתוך אמפתיה, אנחנו מנסים להבין ולקבל מושג על חוויותיו ועל תחושותיו, מתוך חיבור אמיתי וכן מתוך רצון לשיתוף פעולה, לאמפתיה, לקרבה ולבניית אמון ביחסים, לרוב כאלו שיהיו ארוכי טווח…
יש לקחת בחשבון ששיקוף תלוי גם בסוג הקשר עם האחר. כָּפיף הנפגש עם הממונה עליו, למשל, או אדם המתראיין למשרה מסוימת, אינו יכול לחקות כל תנועה של הממונה/מראיין – החיקוי עלול להיות בעייתי ועלול להתקבל כחוצפה וכהתנהגות שאינה נאותה, ולהוביל לתוצאות שליליות… לעיתים אנשים בעלי שפת גוף יומרנית וכוחנית (בין אם עושים זאת מתוך מודעות לכך ובין אם לאו), נתקלים בשיקוף שלהם – שיקוף שעשוי לבלבל אותם. בעקבות אותו ה'חיקוי' שלהם עצמם, המשתקף מהסביבה, הם משנים את שפת גופם המתנשאת והאגרסיבית.

איפה פוגשים שיקופים נוספים ביחסים בין אנשים? 

הרצון לשיקוף או לחיקוי מתייחס גם לשיקוף בהתנהגויות שונות, למשל:
שיקוף של ההורים בידי ילדיהם (לדוגמה: פעוטות שואבים את כישורי ההתנהגות שלהם ואת רגשותיהם מחיקוי הוריהם, כבר מגיל צעיר). גם עמידה בתור, התנהגות והתנהלות בחדר המתנה – גם אלו נחשבים כשיקוף יחסים וכתקשורת בלתי מילולית עם הסובבים אותנו. שיקוף ויזואלי נוסף ומהותי הוא שיקוף הלבוש: למרות שכל אחד רוצה ללבוש 'משהו ייחודי ומיוחד', אנשים מתלבשים בלבוש דומה ובהתאם לטרנדים דומים ורווחים (יש לזכור שגם ההיצע בחנויות דומה).
על ידי שיקוף הלבוש, אנשים מביעים את הרצון שלהם להשתייך לקבוצה, למעמד או לאמירה מסוימת. דוגמה טובה לכך היא לבישת בגדים זהים באירוע: בעוד בקרב גברים שיקוף שכזה עשוי ליצור אחווה, אצל נשים החוויה הפוכה!
מי מחקה את מי? מדובר, בעיקר, בעניין של מעמד.אנשים מחקים מנהיגים, מנהלים בכירים, אייקוני תרבות ועוד.
בין קולגות, למשל, הבכיר או הכריזמטי ביותר הוא האדם שאותו יחקו באותה הסביבה. לכן בפעם הבאה שאתם נמצאים באינטרקציה עם אדם אחר, שימו לב לשיקוף ביניכם…
האם הוא אכן קיים?
מי מחקה את מי?
עם אילו תחושות התמודדתם כתוצאה מהאינטרקציה שלכם עם אותו אדם?
אין ספק: השיקוף נמצא, במידה מסוימת, כמעט בכל אינטראקציה ובכל שיחה בין אנשים. כל שעליכם לעשות הוא להיות מודעים לכך – ולהפנות את תשומת ליבכם לנושא.

 

שיקוף שפת גוף תדמית עסקית

צוות האתר |להציג את כל הפוסטים של צוות האתר

אני פרידמן - AICI CIC יועצת תדמית, מיתוג וקוד לבוש לארגונים ולחברות.
בעלת הסמכה בינלאומית ליועצי תדמית Association Image Consultants International וחברה בארגון לחדשנות ולדיפלומטיה ISPD.
מומחית לתדמית אישית, מקצועית, ייצוגית ועסקית תוך ידע, יישום וניסיון בשטח של למעלה מ-35 שנה בתחום הניהול, העיצוב והקניינות בחברות מובילות בסקטור העסקי והבינלאומי. בעלת ניסיון רב בייעוץ והנחיית סדנאות וקורסים לתדמית, מיתוג, קוד לבוש, נוהג בינלאומי, אופנה וסטיילינג לארגונים,חברות ומוסדות ממשלתיים ובהכשרת יועצי תדמית וסטיילינג
אני, שימשה בין היתר כמומחית בוועדת ההיגוי של קוד הלבוש בכנסת ישראל ונמנית בין ספקי משרד הביטחון.

בין לקוחותיי:

-כנסת ישראל -ירושליים - משרד התמ"ת - משרד הרווחה - רשת מלונות דן - ICX חברה לכנסים -בית חולים לניאדו - ORGON - חברת Cobra בגדי ים - חברת Ontop הלבשה תחתונה - חברת LITTLE WHITE בגדי ים לכלות - חברת BYME עיצוב אופנה בהתאמה אישית - -כללית סמייל-המרכז הבינלאומי לכנסים -בית הספר לעבודה סוציאלית- האקדמיה לעיצוב אופנה FASHION ACADEMY - חיבה-ארגון גני ילדים פרטיים- JOYCE- אורלי שי המרכז לסטיילינג - - מרכז נערות הרצליה - ויצ"ו נס ציונה - חברת Quintiles -, אמדוריה ועוד .....

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

דברי העורכת - אני פרידמן AICI CIC

דברי העורכת - אני פרידמן AICI CIC

מגזין IMAGEIN מיועד לאנשי עסקים ונשות עסקים, מנהלים ומנהלות, אנשי מקצוע, בעלי עסקים בארץ ובחו"ל ולכל המתעניינים המבקשים לדעת "קצת יותר" בכל מה שקורה בתחום התדמית, התקשורת הויזואלית, המיתוג אישי, הנהגים, הנימוסין וקוד הלבוש. הוא גם מיועד לאותם אנשי המקצוע הבונים לעצמם נתיב קריירה מוצלח והמבקשים ללטש את תדמיתם האישית, העסקית או הייצוגית שלהם, בדרך לגיבוש תדמית כריזמטית, נכונה ומדויקת יותר – ולהוביל הצלחה במעשיהם. וזהו בדיוק המקום לקבלת עדכונים בתחום.

"לא על החליפה לבדה"
הרצאה לארגונים ומוסדות
מחפשים עבודה? קוד לבוש – למי נחוץ?
מאמר אורח

מחפשים עבודה? קוד לבוש – למי נחוץ?

מחפשים עבודה? השלב הבא בדרך להצלחה הוא ראיון העבודה. לפני שבוחרים את מה לובשים, צריך להבין מה הוא בעצם הראיון, ומה בוחנים בו. הראיון הוא השלב היישומי הראשון שבו ניתנת לך הבמה להציג עצמך- הכדור במגרש שלך.מה נדרש לעשות כדי להצליח? להתכונן! איך מתכוננים? לומדים!

קרא עוד ←
סטייל יחודי
אודות

IMAGEIN MAG הינו מגזין אינטרנטי בנושא תדמית, מיתוג וקוד לבוש.
במגזין נדבר בגובה העיניים ונעסוק בכל ההיבטים של התדמית האישית, המקצועית, הייצוגית והעסקית שלנו, תוך קבלת ערך, כלים וטיפים אפקטיביים שיעזרו לקוראים ולקוראות להתעדכן בכל הנעשה בתחום.
המגזין עוסק בתדמית הריאלית והפיזית שלנו, וגם בתדמית הדיגיטלית והווירטואלית – היבטים אשר
תופסים תאוצה ומקום מכובד בחיינו בשנים האחרונות.
נבחן כאן את התקשורת הוויזואלית, המילולית והבלתי מילולית במיתוג, בסטיילינג ובקודי הלבוש המקובלים בארץ ובחו"ל, בנימוסים ובהליכות, בפרוטוקולים ועוד.

 

קטגוריות
  • מאמר אורח (6)
  • מיתוג (1)
  • נוהג בינלאומי (3)
  • סטיילינג עסקי (3)
  • קוד לבוש (8)
  • שפת גוף (2)
  • תדמית (5)
  • תרבות ותקשורת עסקית (5)
כתבו לנו
  • צרו קשר וכתבו לנו

 

https://youtu.be/YiXCp_X5mzY
עיצוב והקמה סטודיו ג'וזף
כל הזכויות שמורות למגזין IMAGEIN ול Annie Friedman- המרכז לתדמית, מיתוג אישי וקוד לבוש
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס