"תראי איך אני לבוש/ה"…
"נכון שאני לבוש/ה לפי קוד הלבוש העסקי…?"
"נכון שזה מתאים לי?"
עם הזמן למדתי לחייך במקום לענות אבל תדמית זה לא רק בגד!
קוד הלבוש מוגדר וברור במגזר העסקי וממעטים בהגדרתו כ"פריט אופנתי" אלא כ"פריט תדמיתי" המשדר והמעביר מסר כלשהו.
קיימים כללים ונהגים די ברורים כיצד וראוי להתלבש בעולם העסקי הפורמלי ומתוך כך, יש לבדוק אם הפריט האופנתי יתאים להגדרותיו.
בעולם העסקי הקריאטיבי, יש מקום ליצירתיות בלבוש ופרטי אופנה בפרט, והם יתקבלו בברכה ובהבנה.
המסר שאדם מעביר בעת לבישת לבוש לפי "צו האופנה האחרון", הוא של אדם עכשווי ומעודכן, זורם, פתוח ולא מפחד משינויים. לעומת זאת מי שעוסק במספרים, כסף ובייצוג אנשים – יחשב כאדם שטחי, פחות אחראי העסוק בעצמו ולא בעבודתו.
לבישת שמלה או חליפה יקרה ואיכותית הם זה נהדר, יחד עם זאת הטיפוח, שפת הגוף, הנימוסים וההתנהגות הם פרמטרים חשובים לא פחות במשוואה הזו הנקראת תדמית. הנראות והלבוש שלנו, הם כלי עבודה חשוב במעלה ביצירת רושם ראשוני מכובד והמהווים כ 55% ממנה (הקול שלנו כ 38% ותוכן הדברים כ 7% ) והחכמה היא לדעת להשתמש ולרתום אותם לטובתנו.
חוסר איזון במשוואה, יגרמו לסביבה להבחין ב"פגם" כלשהו העלול לפגוע באמינות המסר שאנו מעוניינים להעביר.
אז מהו הלבוש הנכון ?
לבוש נכון הוא לבוש המותאם קודם כל לאישיות, לסגנון חיים ולאירוע מסוים.
ברגע שנחליט על המיתוג של עצמנו, על התפקיד שלנו ו/או על הסביבה העסקית המתחייבת,
חשוב ומומלץ לבחור בסגנון מסוים ולהתמיד בו.
אדם המתלבש, יום אחד לפי קוד הלבוש כדי "להרשים " לקוח או את הבוס ויום אחד מתלבש
לפי "זה מה שמצאתי בארון" ובאופן מרושל, מצטייר בעיני הסובבים אותו כאדם לא אמין,
לא עקבי ולא אחראי וחבל…
.
כי אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני טוב !
אז מה לעשות כדי לשלב ולשדר אופנתיות בקוד הלבוש ?
הפתרון הנכון הוא לשלב את פרטי קוד הלבוש העסקי ולהוסיף לו "טוויסט" על ידי אביזר, גוון מיוחד לצעיף, עניבה, משקפיים עכשוויים, שעון יוקרתי, תיק ו/או נעליים בעלי עיצוב מיוחד, בגוונים בולטים וכמובן מבלי שיגרע מתדמיתו ומהופעתו הכללית.
הוספת "טוויסטים" אלו, ישדרו מסר של אדם שקול, מקצוע, סמכותי ואחראי (לבוש עסקי) אך גם של אדם יצירתי, עדכני ובעל נוכחות!